Reklama otacza nas dzisiaj z każdej strony. Internet, telewizja, prasa – to miejsca, w których najczęściej możemy spotkać się z reklamowaniem różnych usług i produktów. Nie mniej, z reklamą mamy do czynienia również podczas zwykłego wyjścia z domu na spacer, czy do knajpy. Mijamy bowiem bilbordy oraz… Reklamy na samochodach. Są one tak powszechne, że często możemy już nie zwracać na nie uwagi. Czy wobec tego w jakikolwiek sposób oddziałują one na nas? A może kompletnie ich nie zauważamy? Odpowiedzi na te pytania bez wątpienia najbardziej interesują właścicieli firm.

 

Czy reklama na samochodzie działa?

Każda reklama działa. Lepiej lub gorzej, ale działa. Niektóre reklamy są mniej zauważalne a inne bardziej. Jedne mimo rzucania się w oczy przynoszą firmie skutek przeciwny do zamierzonego, inne są strzałem w dziesiątkę. Możemy być jednak pewni, że reklama na samochodzie zostanie dostrzeżona. Zwróci ona na siebie uwagę ludzi stojących w korku. Dostrzegą ją także osoby mijające auto zaparkowane na parkingu. Natomiast efekt, jaki przyniesie, zależy już od pomysłu i sposobu wykonania.

 

Skuteczna reklama na samochodzie, czyli jaka?

Aby reklama umieszczona na pojeździe odniosła zamierzone skutki, należy zachować pewne zasady. Przede wszystkim tego typu reklama powinna być schludna, przejrzysta i zrozumiała. Oznacza to, że powinniśmy określić, co nasza reklama ma dokładnie na celu. Oczywiście musi się w niej znaleźć nazwa firmy, ale czy tylko? Reklama na samochodzie powinna zawierać takie hasła, grafiki i informacje, które przyciągną potencjalnych klientów. Powinna również pasować designem do samego pojazdu.

 

Oprócz szaty graficznej, która jest bardzo ważna (nikogo nie zachwycają reklamy żywcem wyjęte z painta), istotne jest to, aby ją odnawiać i nie pozwolić na to, żeby się ‘’zestarzała’’. Oczywiście chodzi o wyblaknięcie kolorów oraz bród na samochodzie. To jak prezentuje się całość, wpływa bezpośrednio na odebranie reklamy. Nawet najbardziej chwytliwe hasła i grafiki w reklamie na samochodzie nie zadziałają, jeśli będą one umieszczone na brudnej powierzchni.

 

Bardzo ważna jest również wyjątkowość reklamy. Utarte schematy nie sprawdzają się tak dobrze, jak oryginalne pomysły, które bawią, ciekawią, inspirują. Nie musimy ograniczać się do samego oklejenia auta. Ciekawym pomysłem jest również zainwestowanie w figurę, która zostanie umieszczona na dachu samochodu. W połączeniu z ciekawą reklamą na samochodzie może powstać naprawdę imponujący efekt.

 

Najważniejsze informacje

Co powinno się znaleźć w reklamie na samochodzie? Oprócz obowiązkowej nazwy firmy warto jest podać również jej lokalizację. Szczególnie jeśli skorzystanie z usług wymaga odwiedzenia jej stacjonarnie. Przydadzą się również takie informacje jak numer telefonu, adres strony internetowej. Jednak co najważniejsze – powinniśmy zadbać o użycie takiego hasła i takich słów, które zapadną w pamięć oraz zachęcą do skorzystania z usług firmy. Na samochodzie nie ma miejsca na zamieszczone drobnym druczkiem litanie. Liczy się konkret, który łatwo jest przeczytać oraz który bez problemu zostanie zapamiętany bądź kojarzony przed potencjalnych klientów z tą konkretną firmą.