Motocykle traktowane są praktycznie tak samo jak samochody, a fani szybkiej jazdy na dwóch kółkach są w stanie zapłacić bardzo duże pieniądze na swój sprzęt. Tak samo jak w aucie, tutaj także ważna jest instalacja elektryczna. Okazuje się, że im nowszy samochód, tym ta instalacja jest ważniejsza, ponieważ wiele z nich posiada systemy, które kontrolują bezpieczeństwo jazdy, a także za pomocą kontrolek informują o stanie pojazdu.

Najczęstsze problemy

Jednym z najpopularniejszych kłopotów, który pojawia się przy użytkowaniu motocykla jest uszkodzenie przewodu wysokiego napięcia. Dzieje się tak, ponieważ te przewody bardzo często umiejscowione są w odsłoniętych częściach pojazdu. Przez to są ona narażone na przypadkowe wysunięcie świec z gniazda. W momencie, gdy napięcie jest za małe, to świeca ulega zalaniu, a najczęściej jej praca zostaje przerwana. W związku z tak często pojawiającym się problemem należy sprawdzić czy przewody zostały prawidłowo zamontowane. Powinny być one szczelnie zatrzaśnięte aby uniemożliwić dostanie się tam różnych pyłków lub wody. Jeśli będziemy regularnie kontrolować stan przewodów, to będziemy mogli zauważyć, czy przewody nie uległy przetarciu albo przypadkiem nie pękły.

Kłopoty z cewką zapłonową

Tak samo jak przy świecach, takie przebicia mogą się pojawić w miejscu styków przewodów z cewkami zapłonowymi. Ciężko jest zauważyć ten problem, a najczęściej przejawia się on nierównomierną pracą lub zalaniem świec. Jeśli chcemy zapobiec takiej sytuacji, to musimy sprawdzić czy styki są na pewno dobrze zaciśnięte, a także zabezpieczone przed negatywnym wpływem czynników zewnętrznych. Bardzo często wymienia się cewki na cewko-fajki. W ten sposób cewka zapłonowa jest zintegrowana z fajkami, które są zakładane od razu na świece. W ten sposób możemy oddzielić działanie cewki na każdy z cylindrów. W momencie gdy dojdzie do awarii, to wymieni się wtedy tylko ten, który jest zintegrowany z cewką. Dzięki temu na pewno ułatwimy proces naprawy i skrócimy jego czas.