Regularne przeglądy maszyn są o tyle bardzo ważne, że pozwalają zapobiegać na czas ewentualnym awariom, które najczęściej są spowodowane poprzez systematyczną eksploatację maszyn. Urządzenia pracujące w ruchu ciągłym są szczególnie narażone na różnego rodzaju usterki, ale też każda maszyna posiada takie elementy, które mając bezpośrednią styczność z produkowanym towarem, ulegają zużyciu znacznie szybciej.
Takimi elementami są mniejsze wałki, walce, a nawet bardzo duże i ciężkie wały, których przegląd techniczny jest ważny. Podczas takiego przeglądu technicznego można oszacować stopień zużycia danego elementu poprzez wykonanie pewnego specjalistycznego badania. Diagnostyka pozwala ustalić, jaki jest najlepszy czas na regenerację danej części lub jej wymianę na nowe urządzenie. Wówczas takie prace można zaplanować w dogodnym dla firmy terminie, podczas kiedy już zdarzy się awaria- powoduje ona najczęściej przymusowy przestój produkcji generujący dla firmy straty.
W jaki sposób przebiega regeneracja wałków i walców?
Demontowany element jest przewożony do firmy, która specjalizuje się właśnie w takich zleceniach. Dzięki możliwości wyważania dynamicznego, można zdemontować właściwie każdy wał lub wałek, który później będzie można przetransportować. Po weryfikacji mechanicznej, regeneracja wałków https://www.hannecard.pl/pl/produkty-i-uslugi/przeglady-i-naprawa-walcow/ może obejmować naprawę samych czopów oraz rdzeni. Wałki oraz walce mogą zostać pokryte odpowiednim rodzajem mieszanki, która tworzy powłokę takiego walca do zadań specjalnych. Rodzaj i właściwości zastosowanej mieszanki powinny być dostosowane do potrzeb danej firmy, a także charakteru produkcji lub też wytwarzanych elementów. Chodzi przecież o to, aby produkować jak najwydajniej, a przemyślana konstrukcja takiego wałka z konkretną mieszanką w formie powłoki może to ułatwić. Ważnym procesem jest również szlifowanie powierzchni walców i wałków, a więc nadawanie im odpowiedniego kształtu i profilu. Proces ten również ma niebagatelny wpływ na późniejszą wydajność pracy tego elementu w ramach całej maszyny.